Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Existují strážní andělé?

V téhle předvolební době není moc času na duchovno. Všichni na sebe křičí a jeden druhého se snaží přesvědčit o své pravdě. A za ten den toho máte už tak akorát dost. A pak najednou... najednou se stane věc, která vás přinutí zastavit se a zapřemýšlet. O sobě, o světě a o smyslu, proč se některé věci dějí tak či onak.

Jsem pragmatický člověk, přírodovědec, který se všechny události kolem sebe snaží vysvětlit racionálním způsobem. Tedy, vždy se snažím nalézt takové logické vysvětlení, které jednoduše, nepotřebuje nadpřirozené jevy. Přesto se mi již několikrát stalo něco, co zavání nějakou formou záhady. Byť nejsem přesvědčen o existenci  ESP (mimosmyslové vnímání), ani si netroufám to jednoznačně odmítnout. Mám k tomu totiž pádné důvody.

Nebudu tu vypočítávat všechny události mého života, které  nejsou dost dobře vysvětlitelné konvenční vědou. Jistě, minulý týden mi volala manželka právě v okamžiku, kdy jsem si na ni vzpomněl a právě vytáčel její číslo a přestože si nijak často nevoláme a pravděpodobnost načasování na vteřiny byla obdivuhodně nízká, lze to přeci jen přisoudit náhodě. Za zmínku ale stojí asi zhruba 15 minut z mého života, přibližně před třiceti lety, kdy jsem z ničeho nic dokázal přesně předpovědět, co se stane v příští minutě. Kdo vejde do místnosti, kdo co řekne a že dojde k telefonátu a bude volat teta z druhého konce republiky. K deja vu vysvětlovanému jako přerušování  krátkodobé paměti to mělo daleko, protože jsem to dokázal předpovídat na minuty dopředu a dokonce to zapsat. Pak, v určitém okamžiku jsem měl vstát a odejít z místnosti, ale já jsem se tomu vzepřel. Prostě jsem to neudělal. V tu chvíli pocit nazírání do budoucnosti zmizel a od té doby jsem již nic podobného nezaznamenal. Až dnes.

Z nějakého důvodu jsem stál na chodníku a čekal na známého, který měl dorazit, leč opozdil se. Stál jsem tam a bylo mi zima, protože venku bylo chladno a já nepočítal, že budu čekat tak dlouho. Z nedostatku jiné činnosti jsem si prohlížel obrubník, lampu, keř, koukal na nějakého brouka v trávě, když mi najednou projela hlavou myšlenka kategorického imperativu, který sice nebyl slovní, ale naprosto jasně říkal „Běž pryč!!!“. Nijak jsem o tom nepřemýšlel, a protože jsem stejně tak dobře mohl čekat o 5 metrů dál, těch pár kroků jsem udělal. V klidu, bez nějakého přemýšlení. Prostě jsem poodešel kousek dál, kde ten neodbytný pocit zmizel. Netrvalo ani dvě minuty a místem, kde jsem původně stál, najednou zcela iracionálně projelo auto, jehož řidička náhle těsně předtím ztratila kontrolu a nevím proč, ztrhla řízení přes chodník do trávy právě v to místo. Mohla to klidně udělat tam, kam jsem se přesunul, ale to neudělala. Zastavila  se na trávě, zařadila zpátečku, vycouvala a jela dál, jako by nic.

Stál jsem tam jako opařený. Kdybych zůstal stát na tom původním místě, minimálně bych to odnesl dlouhým pobytem v nemocnici. A ještě víc mne zarazilo, když jsem si uvědomil, co bylo příčinou, že jsem těch 5 metrů poodešel. Asi mi už nikdy v životě nikdo nevymluví, že existují strážní andělé. Tímto toho svého zdravím a děkuji mu.

Autor: Pavel Kolář | středa 19.5.2010 23:43 | karma článku: 42,61 | přečteno: 6920x
  • Další články autora

Pavel Kolář

Jak jsme válčili s mimozemšťany

Píše se konec roku 2025. Formace neznámých létajících objektů zaútočí na vesnici v čínském vnitrozemí.

8.1.2021 v 9:33 | Karma: 17,96 | Přečteno: 530x | Diskuse| Společnost

Pavel Kolář

Nová budovatelská hesla a přísloví:

Čas nezastavíš, prostě se ta lidová tvořivost nějak projevit musela. Tak vzhůru do toho a dobře se bavte.

11.10.2017 v 8:33 | Karma: 15,85 | Přečteno: 1507x | Diskuse| Společnost

Pavel Kolář

Volby v několika číslech

V České republice je zhruba 8 425 000 lidí, jenž mají volební právo pro volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky.

22.8.2017 v 13:43 | Karma: 19,91 | Přečteno: 924x | Diskuse| Politika

Pavel Kolář

Absurdistán2

Myslíte si že absurdistán , co jsem popsal včera, nemůže být absurdnější? I to se velice mýlíte. Realita překonává očekávání.

13.7.2016 v 20:13 | Karma: 31,31 | Přečteno: 1451x | Diskuse| Společnost

Pavel Kolář

Absurdistán

Zdálo se vám 20. století šílené? Nezoufejte je tu 21. století. Nic jste nepromeškali, ta pravá jízda teprve začíná...

12.7.2016 v 22:33 | Karma: 42,31 | Přečteno: 3776x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Ukrajinská policie zadržela šest Čechů za telefonické podvody z Oděsy

23. dubna 2024  21:25

Ukrajinské úřady oznámily zadržení devíti členů zločinecké organizace včetně šesti Čechů, kteří z...

Nepříjemné svědectví. Bulvární boss popsal, jak Trumpovi pomohl s kampaní

23. dubna 2024  21:21

Bývalý vydavatel bulvárního listu National Enquirer v úterý u newyorského soudu popsal porotě, jak...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno 

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Narušitelé jsou všude. Čínská rozvědka přitvrzuje, chlubí se i českým zářezem

23. dubna 2024

Premium Čínské tajné služby v posledních letech posilují svůj vliv a nebojí se ani prezentace na sociálních...

  • Počet článků 133
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4885x
Dalo by se tvrdit, že otázka života vesmíru a tak vůbec již byla nejen zodpovězena a pár let to už je.