Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

wiki5.5

8. 8. 2011 5:17
ja jsem videl

podobny pokus s maskou, ktera mela dve sterbiny. Dalo se ocekavat, ze na projekcni plose za maskou se objevi obraz dvou sterbin, ale objevil se obraz 3. Kdyz se dal "pozorovatel" k masce, tak se na plose objevily obrazy jen dvou. V podstate co rikate vy.

0 0
možnosti

radek.stembera@volny.cz

8. 8. 2011 1:30
simulace

je-li to jak popisujete, pak se mi zdá že svět je simulace. Je pouze tam kde musí být (kam se "díváme") aby vytvořil dojem existence. Jistě ale uznáte, že je li něco simulováno musí existovat nějaký "hardware" na kterém simulace běží. Pokud by někdo myslel, že onen hardware za světem který je simulací je "matematika" pak mám vážnou výhradu, proč svět neobsahuje nekonečna, nic a jiná "přesna" a je li vůbec možno na "nekonečném" (např i nekonečně rychlém) hardwaru udělat jakékoliv simulované konečno. Mně se zdá že to možné není. Je možná "samonosná" simulace (čistý subjekt). Podle mně ne. Nebo je vnímající suběkt jediným skutečným objektem? Podle mne ano. Já je onen hardware světa. Já je prazáklad - Bůh. Já jsem Bůh? Je Já víc? Podle mne je jich nejvíc. Téměř nekonečně mnoho.

0 0
možnosti

hanick

5. 8. 2011 12:04
Zajímavé a poučné....

přesto mě trápí tyto otázky a měly by trápit celý svět:

                                                      "Kdo a k čemu potřebuje, aby existoval vesmír?"

Snad ne kvůli životu? To by musel být všude, kam se jen podíváme. A v jakém "prostoru", NĚČEM, se nacházel původní singulární bod před velkým třeskem? Co bylo to NIC před  tím? Čeho byl součástí? Nemá to na svědomí přece jen VEKÝ HRÁČ A TVŮRCE ? Je možné, že o tom trochu vypovídá i zmiňovaný foton?

0 0
možnosti

Kru.El

1. 8. 2011 16:32
Bůh sem tam

Kde v tom vidíte Boha? Kvantová mechanika přeci nerozlišuje inteligentního a neinteligentního pozorovatele. V článku píšete, že kolaps způsobuje přítomnost onoho detekční zařízení, ale hned na to už píšete: "Přítomnost inteligentního pozorovatele způsobí kolaps ...". To je ale jiná otázka.

Stejně tak závěr: "Tento vesmír by bez pozorovatele neexistoval". Tedy říkate, že pokud foton nikdo nepozoruje, tak neexistuje?...

0 0
možnosti

Faustino

1. 8. 2011 17:32
Re: Bůh sem tam

Zde ovšem kvantová mechanika skutečně rozlišila inteligentního a neinteligentního pozorovatele. Viz blog a diskuze pod ním.

0 0
možnosti

Paveljan

1. 8. 2011 11:48
Sleduji,

jak dady v diskusi svádíte urputné debaty ve snaze obhájit svoje "vědění". Mohu vás uklidnit - ani jeden z vás neví o co tu běží.;-)

0 0
možnosti

dolch

31. 7. 2011 18:16
Dobrý článek

dlouho jsem tě tu neviděl :-)R^

0 0
možnosti

Pavel Kolar

31. 7. 2011 18:39
Re: Dobrý článek

Zdravím. Dík za pochvalu.  Dal jsem si pauzu. To je tím, že nemám rád génie z wikipedie. Vždy se jich vyrojí plno a vždy se naprosto míjejí s myšlenkou sděleného. Však vidíš, že mě už úkolují... ale to ještě neví, že já se nedám.;-)

0 0
možnosti

Faustino

31. 7. 2011 14:56
Autor chtěl zesměšnit ateisty

a nakonec se zesměšnil sám. Je to sonda do myšlení teisty, žijícího v imaginárním světě - přál by si, aby to tak bylo, ale píše, že to tak je.

Přání vydává za realitu, svoje tvrzení není schopen obhájit. Pohybuje se tedy v oblasti bludů.

"Myslím si, že náboženství je v mnoha ohledech sen - často krásný, ale často špatný. V každém případě je to sen, ze kterého je už načase se probudit" (Steven Weinberg, nositel Nobelovy ceny za fyziku).

0 0
možnosti

Pavel Kolar

31. 7. 2011 17:14
no

nejkomičtější na tom je to, že někteří jedinci hledají a pak polemizují s něčím, co v daném textu není, ale oni by to tam tak moc rádi viděli...

0 0
možnosti

Karl Novak

31. 7. 2011 14:04
Kvantová mechanika je stará více než 90 let !

Einstein publikoval vysvětlení fotoelektrického jevu 1905, Planck odvodil vyzařování absolutně černého tělesa 1900. Dnes je fungování dle kvantové mechaniky něco úplně běžného alespoň pro absolventa střední školy.

Pokud někdo z těchto běžných a známých věcí odvozuje že:

naplatí termodynamické zákony ...!!

fyzici našli stopu boha ...[!!

není možné ho brát vážně.

0 0
možnosti

Pavel Kolar

31. 7. 2011 17:47
Re: Kvantová mechanika je stará více než 90 let !

Zcela se míjíte s meritem článku.

0 0
možnosti

xychteen

31. 7. 2011 13:34
Osobně jsem si tenhle problém vyřešil pomocí Fritjofa

Capry (The Tao of Physics). Mimo jiné kvůli "programátorskému paradoxu" (převádění paralelních jevů do sériového toku instrukcí). Takže si myslím, že to jde i bez pánaboha :-) Přeju pěkný zbytek neděle.

0 0
možnosti

ladyevil_cz

31. 7. 2011 12:52
Hezky napsáno, ale stále platí...

...k víře není třeba důkazů a k důkazům není třeba víry ;-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 133
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4885x
Dalo by se tvrdit, že otázka života vesmíru a tak vůbec již byla nejen zodpovězena a pár let to už je.